Афіцыйны сайт

Выдача ўнікальнага ідэнтыфікатара

Выдачаўнікальнага ідэнтыфікатара

 

У мэтах забеспячэння доступу да адзінага парталу электронных паслуг (далей - адзіны партал https://www.portal.gov.by) для падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы ( адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме грамадзяніну неабходна атрымаць унікальны ідэнтыфікатар.

 

Што такое ўнікальны ідэнтыфікатар і навошта ён патрэбны

 

Адміністрацыйнае рашэнне праз адзіны партал электронных паслуг (portal.gov.by) - гэта ўжо рэальнасць. Аднак пералік працэдур, якія можна замовіць праз інтэрнэт, абмежаваны. Прычым у большасці выпадкаў спатрэбіцца ўнікальны ідэнтыфікатар - адзін са спосабаў атрымаць доступ да асабістага электроннагакабінеца.

Канкрэтны спосаб доступу праз адзіны партал залежыць ад складанасці і значнасці працэдуры. Для найбольш складаных і важных можа спатрэбіцца электронны лічбавы подпіс.

 

Звярніце ўвагу!

Унікальны ідэнтыфікатар ці электронны лічбавы подпіс не патрэбныя для самых простых адміністрацыйных працэдур. Напрыклад, для рэгістрацыі замежніка, які часова які прыехаў у Беларусь.

Заяву ў падобных выпадках можна будзе падаць, проста зарэгістраваўшыся на адзіным партале праз электронную пошту. Для гэтага дастаткова запоўніць на portal.gov.by рэгістрацыйную форму ў раздзеле "Рэгістрацыя". На электроннуюпошту прыйдзе паведамленне, з дапамогай якога карыстальнік актывуе асабісты кабінет.

 

Унікальны ідэнтыфікатар складаецца з лагіна і пароля. Лагін уяўляе сабой паслядоўнасць знакаў. Яго першая частка адпавядае асабістаму нумару ў пашпарце (відзе на жыхарства). Другая частка - аўтаматычна сфарміраваныя рэквізіты. Першасны пароль потым можна будзе змяніць.

 

Звярніце ўвагу!

Тэхнічныя ўмовы для замовы адміністрацыйных працэдур праз адзіны партал электронных паслуг яшчэ толькі ствараюцца. Скарыстацца ім у многіх выпадках можна ўжо, а ў некаторых толькі да 2024 года. Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг у дачыненні да грамадзян, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14 ліпеня 2017 г. № 529 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме».

Звярніце ўвагу!

Унікальны ідэнтыфікатар - спосаб не толькі падаць заяву на адміністрацыйную працэдуру. Маючы яго, можна абскардзіць прынятае па заяве рашэнне.

 

Як атрымаць унікальны ідэнтыфікатар

 

Унікальны ідэнтыфікатар выдаюць:

- служба «адно акно» Лідскага раённага выканаўчага камітэта;

- рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства «Нацыянальны цэнтр электронных паслуг»;

- іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Для атрымання унікальнага ідэнтыфікатара грамадзянін звяртаецца ў службу выдачы з пісьмовай заявай аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара па ўстаноўленай форме.

Пры звароце ў службу выдачы грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.

Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфармуе ўнікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамленнязасведчваецца подпісам грамадзяніна.

 

Аўтарызацыя

Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманы лагін і пароль. Для гэтага - націснуць кнопу "Уваход" і выбраць раздзел «Уваход па ўнікальным ідэнтыфікатары».

 

Запаўненне электроннай заявы

У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал.

 

Аплата (калі працэдура платная)

Спосаб аплаты працэдуры - любы зручны, напрыклад праз АРІП.

 

Атрыманне рашэння

Электронную заяву разгледзяць у тым жа парадку, што і на папяровым носьбіце. Рашэнне (або паведамленне аб ім) з'явіцца ў асабістым кабінеце карыстальніка на працягу сямі рабочых дзён.

 

Звярніце ўвагу!

Адміністрацыйнае рашэнне (яго копію, выпіску) можна таксама атрымаць непасрэдна ва ўпаўнаважаным органе.